Tack alla medarbetare i KundCenter!

2013-03-01
Så stolt över Upplands-Bro kommuns KundCenter(KC) !
80 procent av dem som kontaktar Upplands-Bro kommuns kundcenter är nöjda med den hjälp och service de får. Det visar en kundundersökning som genomfördes innan årsskiftet.
I mars 2012 startade Upplands-Bro kommun sitt kundcenter, en lyckad satsning enligt den kundundersökning som genomfördes i december. 80 procent av de tillfrågade tycker att de fick svar snabbt, lika stor andel tyckte att de fick ett korrekt svar, hela 95 procent säger att de blev vänligt och trevligt bemötta och så många som 77 procent är nöjda med den hjälp de fick. Dessutom fick 77 procent sitt ärende löst vid första kontakten med kundcenter.
– Resultatet visar att vi gått rätt väg och fokuserar på rätt saker. Vi är jättenöjda med resultatet och fortsätter på den inslagna vägen, kommenterar Susanne Schenström, kundcenterchef på kommunen.
Att resultatet blivit så fantastiskt efter så kort tid, kundcenter hade varit igång knappt nio månader när undersökningen genomfördes, tror hon till stor del beror på ett bra förarbete och projektarbete, den interna och externa utbildningen samt rekryteringen av personal.
– Förarbetet var grundligt och samtliga verksamheter involverades. Dessutom rekryterade vi våra medarbetare internt från kontoren så att de hade kommunkunskapen när vi startade, säger hon.
Totalt har 200 personer tillfrågats i undersökningen bland dem som ringt till kundcenter under december 2012.
Dessutom trivs de som jobbar i KC, en förutsättning för att göra ett riktigt bra jobb.
När DI nyhet dessutom var att :
Sveriges BNP steg 1,4 procent under fjärde kvartalet, jämfört med motsvarande kvartal 2011. Jämfört med föregående kvartal var BNP oförändrat.(enligt SCB) och mina snödroppar kommit upp så vågar man tro på våren i många bemärkelser.

Irène


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0