Att allitd göra det bästa för Upplands-Bro

2012-09-18
Att alltid göra det bästa för Upplands-Bro
Nu är det halvtid och det är tid att reflektera över allt som hänt i Upplands-Bro de senaste 2 åren.
Vi har jobbat på att ändra attityd, vi ska vara till för medborgarna, deras val och preferenser ska styra vår vardag. Vi jobbar på det varje dag och varje dag märker jag av den ödmjukhet respekt som finns i organisationen för våra medborgare-- men vi har mycket kvar. Vi har stora utmaningar : skolans resultat ska bli bättre, servicen till våra äldre och funktionshindrade ska upp, välfärdens kvalitet ska utvecklas och vår egen organisation ska mot toppklass, utemiljön ska förbättras, det finns så mycket att göra! Ofta blir jag frustrerad och för att det tar lång tid i en kommun, det beror säkert på att jag inte ofta jobbat i stora organisationer men också för att jag kommer från det privata näringslivet och blir så otålig. Demokrati är det bästa vi har men det tar sådan tid man kan bli ……galen. Lika frustrerad över tidsåtgången blir jag stolt över Upplands-Bro och alla positiva, energiska och kämpande människor som verkligen ger så mycket av sig själva för att skolan ska vara bra, för att vården ska vara bra, för att servicen ska vara bra för att kommunen ska vara vacker och för att vi ska leva gott i Upplands-Bro
Tack !
Jobbet slukar mig men det är också så ovärderligt meningsfullt
Irène

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0