Ännu en intensiv vecka är till ända

2011-04-30

Trots att veckan bara var fyra riktiga arbetsdagar så hände det så mycket.   Företagslunch med Svenskt Näringsliv och många företagare från kommunen. Svenskt Näringsliv redovisade våra resultat och det finns mycket att göra. Undersökningen är gjord precis när vi tog över så än har våra ansträngningar inte givit frukt men det skall verkligen bli spännande att se vår placering som släpps på tisdag. Hur som helst gäller det att kavla upp ärmarna och jobba på. Verkligen kul att luncherna är så välbesökta. Nästa gång blir det på BroHof då skall det handla om Masters den 22-24 juli. Även om jag inte spelar golf så längtar jag redan. Frukostmötet är den 17 maj.

Vi tog första spadtaget till LSS boendet på Kamrervägen och även om vi var emot själva placeringen från början så känns det så bra. Gustav en av de framtida boende var där och fotograferade och jag föreslog att han skulle ta foton kontinuerligt så bygget blir dokumenterat, hoppas han tycker det är lika spännande som jag och verkligen fotar men så engagerad som han var så tror jag nog det.

Vi ser också över Upplands-Bro Kommunfastigheter, vad skall vi ha det till och har vi den bästa och mest effektiva formen? Det återstår att se, det är viktigt att förvalta våra medborgares tillgångar på bästa sätt.

Processen att börja rekrytera nu kommundirektör är påbörjad och vi ser med tillförsikt fram emot att få många spännande sökande till Upplands-Bro en expansivt kommun att vara stolt över.

Irène Seth

Kommunstyrelsens Ordförande

Upplands-Bro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0