En fantastisk rundtur med båt längs Kungsängens strand

2010-06-15

I morse kl 6.25 gled vi ut med en fantastisk båt  M/Y Vitesse för att titta på ett nytt område att bebygga,  Kungsängens Strand. Enorma möjligheter och utmaningar. Området som nu heter Rankhus har alla möjligheter att på ett positivt sätt utveckla Kungsängen till en liten stad vid vattnet. Det gäller att ta vara på de stora naturvärden och även vissa kulturvärlden som finns och samtidigt skapa en stad för framtiden. I framtiden har Kungsängen chansen att utvecklas runt flera av Mälarens vikar och det är verkligen en möjlighet att utveckla en stad vid vattnet som gör att människor mår bra.

Såg samtidigt att särskilt kvinnor i Upplands-Bro mår något sämre än kvinnor i länet i övrigt. Hoppas vi i framtiden kan erbjuda bostäder som man mår bra av att bo i. Det betyder så mycket för hälsan att ha något vackert att titta på; vatten, ängar skog, vackra hus och allt finns i det som kanske i framtiden kan heta Kungsängens strand.

Jag är verkligen ingen morgonmänniska men jag är glad att jag gick upp strax innan fem i morse för att vara med om denna härliga båttur.  Vi som åkte var bland annat den nuvarande politiska ledningen för Upplands-Bro och trots allt som har hänt hade vi verkligen trevligt i solen ätandes jordgubbar och njöt av bland det bästa Upplands-Bro kan erbjuda. Vatten, stränder, skog, fält och mitt ibland detta Kungsängens höghussiluett.

Irène Seth

Oppositionsråd (M)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0