En ledig dag efter några månaders jobb

2010-12-05


Hästar i snö december 2010!!!!!!!!
Det var länge sedan jag skrev och tackade för en härlig valrörelse.  En valrörelse är som ett Marathon lopp och har man tur så kommer det ett till som vår statsminister Fredrik Reinfeldt sa för ett tag sedan . Vi i alliansen i Upplands-Bro har verkligen haft tur- vi får förverkliga våra drömmar. ................ ett marathon lopp till mao

Det har tagit några veckor och vi behövde dem för att få allting på plats. Samarbetet fungerar utmärkt och det känns som vi aldrig gjort annat än samarbetat. Just min och Yvonnes relation är helt enkelt super, det var många olyckskorpar som kraxade något annat men de fick fel som så ofta. Vi arbetar helt enkelt utmärkt, vi är nämligen så olika och kompletterar varandra ja det är till och med så att jag kan sakna henne när hon inte är där och tänker ofta hur skulle Yvonne tänkt i den här frågan.

Budgeten är lagd och vi utvecklar och förnyar Upplands-Bro. Vill ni veta mer så gå in på kommunens eller vår egen hemsida. www.upplands-bro.se  moderaterna.net/upplands-bro

I går hade jag en ledig dag och då gick jag självklart en promenad med hundar och häst. Passade mina underbara barnbarn och satte upp alla utomhusjulbelysning så att det skall synas från månen som barnen brukar säga. Nu blinkar det i massor med färger i sann latinamerikansk tradition och den ena renen är i alla fall tänd. KOrtet ni ser är polohästar i vila och frihet under vintern.

Nästa vecka blir det budgetdebatt och det blir nog bittert. Hittills har sossarna minoritetsåterremitterat allt utom möjligen underskrifter av BG och dylikt. Men tiden lälker alla sår och det gör den väl även i detta fall. Såret är att ha förlorat makten efter 16 år och dessutom blivit lika stora (små?) som Moderterna i mandat. Klart det svider när man en gång i tiden haft egen majoritet men elak och fara med direkta osanningar behöver man inte göra för det. Ibland kan sanningen göra ont, riktigt ont.
HIttills har debatten mest handlat om arvoden och till saken hör att socialdemokraterna kritiserar lönen till KSO som vi komit överens om innan valet och som de hade högre själva innan valet, trist men sant. Hoppas vi snart kan börja prata politik och vilken nödvändig välorganiserat rivstart vi gör i Upplands-Bro.

Det är en förmån att få förnya Upplands-Bro en kommun att vara stolt över.

Irène

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag måste säga att jag till 100% gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-13 @ 04:46:39
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0