Valrörelsen är igång

2010-08-12

Valrörelser är roligt, spännande och häftigt

Nu har verkligen valrörelsen börjat det märks överallt. Alliansen presenterar sina valaffischer och Socialdemokraterna lovar att satsa på komvux . Som om komvux löser problemen för en arbetslös, som sagt valet står mellan att gå till ett jobb eller att få bidrag och gå någon annanstans.

Att skapa ett samhälle på bidrag hur är man då funtad? Själv älskar jag faktiskt att arbeta, har alltid gjort det och för mig skulle det vara mycket svårt att bli arbetslös. Jag skulle förmodligen omedelbart starta något eget men innan energin kom tillbaka skulle jag känna mig väldigt ledsen precis så som uppsagda människor utanför fabriker ser ut när de just fått besked. Att ha ett jobb att gå till, att försörja sig själv och vara med i en arbetsgemenskap är bland det viktigaste som finns för att vi skall må bra. Det är detta vi politiker måste lägga vår kraft på, att skapa ett samhälle med växande och sunda företag i konkurrens som ger människor jobb.  Jag tror att alla människor kan och vill jobba även om det bara är en timme varje dag. För den som inte jobbat alls på många år så är den timmen vägen till framgång och må bra känsla.

Tillväxt och företagande är bra för människor!

Irène Seth

Oppositionsråd (M)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0