Besök på en idyll mitt i verkligheten!

2009-10-15

Hela tisdagen var och besökte Tjusta förskolor och skola. Det var en idyll mitt i verkligheten. Programmet var enormt proffsigt upplagt och jag fick verkligen lära mig mycket; träffa elever, lärare, förskollärare, rektors gruppen osv.  Det är det bästa med att vara politiker att man kan komma på besök i verkligheten och bli så väl omhändertagen.  Även i en idyll finns dagliga problem och saker som skall lösas. Här löser man det i samförstånd. Förstår att föräldrarnas åsikter verkligen kommer fram och medarbetarna är väl medvetna om vad föräldrarna vill och försöker  ta hänsyn till det så mycket det går ja man riktigt kände att detta var en mycket positivt "byskola", det borde vara fler barn, medarbetare och föräldrar förunnat att ha det så här. 
Skolan hade verkligen kommit till rätta med på och avstigningsplatsen utanför sedan mitt förra besök. Inte för att jag inte såg andra behov eller förbättringsmöjligheter med detta var ett besök som verkligen inspirerade. Det mest inspirerande var som alltid barnen. Satt och pratade med elever från alla stadier från sexårsverksamheten och till och med 4 - 5 an och tänkte på vilken medvetenhet och kunskap det idag finns om mobbing, samhället och världen -- imponerande. Inte var min generation så insatta i allt vid så tidigt ålder undrar verkligen hur framtiden ser ut när dessa barn blivit så gamla som jag.
Det gäller att fortsätta utveckla bostäder på landsbygden för att trygga Tjustaskolans upptagningsområde på lång sikt just nu är det kö så det ser riktigt bra ut de närmaste åren.
Tack Hans, Maria och alla andra som gav mig Er tid och engagemang!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0