Härlig stämning på arbetstämman

2009-08-29

Många bra ideer, många bra talare, härliga MUF förslag och en fantastisk förmåga att kompromissa
Detta imponerar.
Propositionerna hittills
1.Rättvis vår att lita på -det skall inte spela roll var man bor - vården skall vara likvärdig - höga ambitioner för vården.
2 En integrationspolitik för arbete och delaktighet och Fredriks underbara beskrivning av sig själv "Jag är en typisk svensk. Min farfarsfar var frukten av en romans mellan en färgad amerikansk cirkusartist och ett lettiskt hembiträde".Så är det för många svenskar. Våra invandrare bidrar och utvecklar Sverige som de alltid gjort.
3.En ansvarsfull ekonomiskt politik- Tack vare Anders Borg och regeringens klokhet står det lilla exportberoende landet Sverige bättre rustat än de flesta andra länder i världen både i nedgången och nu i uppgången.
4.Ansvar för miljö och klimat - det viktigaste om vi skall överleva på sikt

I morgon kommer organisationsutskottet där jag själv blev placerad och sedan är det tillbaka till verkligenhet och dess utmaningar.
Känner mig stolt över alla duktiga moderater och ödmjuk inför att väljarna måste vinnas varje dag. Ingeting är klart förrän den 19 september 2010  då jag hoppas vi kan vinna tillbaka FP till alliansen för en ansvarfull allianspolitik i fyra år.
Irène   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0