Jag fortsätter mina besök i verksamheterna i kommunen

2008-05-12


Efter den inspirerande rådskonferensen med statsministern fortsätter jag mina besök.
Först en förmiddag med klottergruppen.  Vi åkte tunnelturen för att inspektera olika gångtunnlar, mycket spännande att se kommunen från "insidan" Det var ganska  lungt, på Hagnäskolan däremot tog vi bort ett större kludd och elverna verkade tråkigt nog ganska vana.  Det är starka medel man använder men alla är numera miljöcertifierade. Det som slog mig mest var ett förvånansvärt många privata fastigheter inte ville betala ens 200 skr för att ta bort klotter, det har till och med varit svårt att få med vårt eget bostadsbolag Upplands-Bro Hus. Viktigt att både klottergruppen och kommunen informerar och påverkar alla utsatta i rätt riktning, här kan man fråga sig har vi verkligen gjort det?  Vi som inte gillar klotter tänker inte på vems hus det sitter på vi vill bara ha bort det!

Därefter besökte jag familjerätten som ligger i Järfälla. Dit går man för att hjälp när man skiljer sig om det finns barn med i bilden. Det var mycket tänkvärda berättelser och livsöden. Det är inte alla som får det liv de tänkt sig och barnen får ofta sitta emellan och får inte den uppväxt vi vill ge dem, men tänk ändå vad Sverige är fantastiskt som erbjuder så mycket skydd och omtanke.

Det senaste besöket var en fika på vårbasaren för de funktionhindrade som alltid är en lika varm och glädjspridande upplevlse.  Jag köpte 2 solroser som nu står i växthuset och ser ut att bli riktigt stora i värmen.

Helgen ser ut att bli underbar och varm den också.

Irène Seth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0