Mina tankar vecka 7

2008-02-17
Veckan som gick började med ett härligt träningspass med min söta och gulliga häst Scarlett.  Jag tränar för Stina Swanlund som alltid inspirerar till stordåd.  
Senare i veckan träffade jag Annika Billström, det är alltid imponerande att träffa duktiga politiker och hon var verkligen proffessionell.  Det har jag tyvärr svårt att tycka om ledande politiker ifrån folkpartiet här ute som helt och hållet sålt sina politiska ideal för en kommunalrådslön och dessutom skyller på Sverigedemokraterna som aldrig lagt ett enda eget förslag.
I onsdags höll jag föredrag om Dyslexi och det är verkligen positivt att det ändå hänt så mycket ute i skolorna trots att lärarna fått mycket lite stöd av lärarhögskolorna, det måste bero på dem själva och deras verkliga intresse för sina elever.  Att det ändå känns tungt för föräldrarna innebär att vi har en lång bit kvar och som förälder är man helt ovärderlig för barn med dyslexi så är det nog men det skall inte kännas som en ständig uppförsbacke, sin enerig skall man få lägga på mer positiva saker.
I torsdag var Armin och Sofia och jag inne hos Muf centralt för vi håller äntligen på att få igång Muf lokalt och det är underbart.   I fredags träffades vi alla moderata kommunalråden i Stockholms län och det är inspirerande att höra om all positiv förändring, utveckling och avknoppning  som sker för medborgarnas och personalens skull.  Samtidigt känns det tråkigt att vi i Upplands-Bro skall tvingas vara kvar i det gamla och stela trots att väljarna ville något annat och fp styr.
Veckan avslutades med en höjdarupplevelse; ett besök på ungdomens hus i Bro.  Föreståndaren Sara är en underbar och duktigt eldsjäl och stämningen bland ungdomarna var så positivt.  jag var där nästan hela lördagskvällen och inte ett enda tecken till droger såg jag och detta var ungdomarna och Sara noga med ;
ungdomens hus är drogfritt så vad detta ryckte kommer ifrån förstår jag inte.   

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0